SELIM SE!

100 bofora se sele na novu adresu:
100 bofora.net

možete nastaviti surfati starim blogom, a možete i škicnuti što je novo na: 100 bofora.net

Žutica ili sirovo pamučno platno

9.4.13


Obožavana. Ako bih morala izabrati materijal koji me najviše inspirira – onda je to –to. Sirovo pamučno platno, kod nas se još prodaje pod imenom žutica. Takve je i žute boje. Žutica je mekša od platna (kako ga ja zamišljam) i može se vidjeti kroz nju. Nekada čak i ima smeđe komadiće u tkanju. Izvrsna je za bojanje i crtanje po njoj. Mali problem nastaje kad ju treba ispeglati i izravnati. U pranju se dosta zgrči i onda treba stisnuti peglu, reklo bi se onako muški.



Ja bih radila sve od nje, samo da je malo mekša. Budući da nije (nije nešto posebno tvrda) radim podstave, torbe, prostirke…

Dolaze u širini od 165 cm, ali i šire, na što treba obratiti pažnju pri kupovini – ovdje mislim na razliku u cijeni, jer ako dolazi u širini od preko dva metra, onda opravdava višu cijenu.

 Iako je kod nas ima kupiti na svakom koraku i vrlo je jeftina – najjeftinija – za metar od 25 do 45 kuna (veće šitine) , ako pretražujete internet za inspiracijom u engleskom govornom području to je jednostavno
 „raw cotton“. Naći će se i drugih naziva, za koje će neki reći da je to nešto drugo, ali evo pod kojim sam ju ja nalazila:

„raw cotton fabric“ – najčešće, i pod tim se smatra tkanina od 100% pamuka, nebojana, žute ili blijede boje.

„ecru“ – to bi po meni možda bio najzgodniji prijevod žutice, jer doslovno ecru predstavlja nijanse sivkasto blijede, žute, smeđe…  isto ecru može biti i svila i lan u tom ne obrađenom stanju

„calico“ – ovdje se skroz ograđujem, jer u UK terminologiji to odgovara točno opisu – sirovo pamučno ne bojano platno, međutim u US terminologiji to predstavlja tkaninu na mala cvjetiće

„molino“ – mislim u njemačkom govornom području, bi odgovaralo opisu žutice.

Dobrodošle su sve informacije o nazivlju i naravno ideje za upotrebu!!!



Da se ogradim: ovdje pišem o stvarima za koje sama smatram zanimljivim ili me je netko nešto slično pitao i da bi bilo od općenito od koristi. Ovo o čemu pišem nije moja profesija niti sam učila takve škole. Ovo pišem sve u dobroj namjeri iz svog iskustva.

I ovo se čini zanimljivo

0 comments

Pokreće Blogger.

Like us on Facebook

Flickr Images